Pazar, Aralık 8

Dream with the Fishes




Bu filmi anlatmam mümkün değil. Kendime kızıyorum, bu kadar geç izlemiş olmam büyük kayıp. Tamam belki şu an "Hayatımı değiştirdi" falan demiyorum ama olsun. Saçma sapan filmere harcadığım zamanı bu filme defalarca verebilirmişim.

IMDB puanı 6.7. Bu da IMDB'nin ne kadar sağlıksız olduğunun,en azından puanlama sisteminin benim zevklerimle parallelik göstermediğinin en önemli kanıtı.  Olsun, zaten biz IMDB'ye göre film seçmiyoruz.

Filme dönersek;.. Dönemiyorum. Nereden başlayacağımı, neyi vurgulamam gerektiğini bilmiyorum. İntihar sahnesiyle başlayan ve ölümle sona eren ama aslında hayata dahil olmayı anlatan, umut aşılayan, yaşamına giren ve seninle bire bir zıt olan yabancıların sana ikinci bir şans verme yolunu açabileceğini anlatan bir film.  

Bence; Fight Club'a çok benziyor, ama tam zıttı...

Blog yazısı değil belki de psikolojik bir çalışma veya bir akadaemik makale yazabiliriz...

Müzikler apayrı, şahane. Zaten ben Fisherman's Blues sayesinde filmin varlığından haberdar oldum. Oyuncular, özellikle David Arquette muhteşem. Liz karakteri tam peşine kapılmalık. Yola çıkmak müthiş. Filmde "şu da olmamış" diyecek bir şey arıyorum, bulamıyorum. Sanırım tek negatif özelliği, süresi. 97 dakika. Keşke 120 dakika falan olsaymış. Hangi boş filmlere 2 saatten fazla zaman harcamadık ki?

Beni burada okuyanlar az çok bilirler, kolay kolay film beğenmem. Nedenini ben de bilmiyorum. Sırf bu yüzden ukala ve huysuz diyenler var. Ve şimdi yukarıdaki cümleleri yazdım. Gerisini siz düşünün. Ona göre filmi izleyin.

Filme büyük değer verip beklentileri karşılayamamasından da korkmuyorum.

4 yorum:

Ögeday dedi ki...

IMDB puanı 6.5 üzerindeki filmler güzel, izlenebilir fakat herkese hitap etmeyen filmler oluyor genelde. Popüler ya da çok değişik film değilse zaten 7.5+ görmesi zor oluyor sanki.

Çeviri Futbol dedi ki...

Bu filmi izlemek istedim ancak nette bulamadım. Linkini atar mısın?

Çeviri Futbol dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kutay dedi ki...

@Emre Arıkan

filmi internetten izlemedim, o nedenle link veremiyorum. arkadaşlarımın dediğine göre film internette bulunmuyormuş, böyle bir sıkıntı var