Salı, Temmuz 8

Tarafını Hatırlatan Tezahürat



İki gün öncesine kadar Brezilya'nın kupayı kazanmasını daha çok istiyordum. Her turnuvada tuttuğum İtalya elendikten sonra, kalan takımlar arasında Brezilya'ya daha çok ısınmıştım.

Fakat Brezilya'nın kazanmasından daha çok istediğim, Brezilya - Arjantin finalini görmek. Bugün yarı finaller başlıyor. Ve ben iki gündür o finali daha çok dilerken, olası bir eşleşmede tarafımı Arjantin'den yana koyacağım.

İki gündür bu tezahüratla yatıp kalkıyorum. Önce Arjantinli futbolcuların soyunma odasında söyledikleri videoyu izledim. Sempatikti. Yıldız ve pahalı futbolcular, dünya kupasının yarı finalisti olan havalı çocuklar, dolaplara vura vura soyunma odasında zıplaya zıplaya bu tezahüratı söylüyordu. Akhisarlı futbolcuların Gekas için söylediği tezahürat geldi aklıma.

Ondan sonra tezahüratın tribün çekimi bir versiyonu aradım. Oradan sözlerine ulaştım. Tamamen Brezilya'ya sallıyorlar. "Babanız eve geldi" ile başlayıp "Maradona > Pele" diyerek bitiriyorlar. Fakat Youtube'da gördüğüm her video beni ayrı ayrı çok etkiledi. Adamlar çok istiyor be.. (Kim istemez ki). 

Brezilya ile bir rekabet yaşamaları, ortak hissiyatı herkese yaymaları, aidiyet duygusu, geömişe bağlılık, kahraman yaratmaktan çekinmemeleri... Bunları zaten biliyorsunuz. Bunlar bizde de vardı, bunlardan uzaklaşıyorum, çareyi videolarda arıyorum, bir taraf pişman olurken diğer taraftan sahte bir gaza geliyorum... Tarafımı, aklımı, duygularımı yapmam gerekeni hatırlatıyor... Sonra geçiyor gerçi.

Bir tane çok güzel video var, ses çok net, tribün çekimi. O da çok güzel. Yukarıdaki videoda ise ,iri göğüslü kıza fazla odaklanmazsanız (ya da odaklanın amk, o da var işte, öyle bir ortam), insanların nasıl eğlendiğini görebilirsiniz. Çoluk çocuk, genç, kız, erkek... Bir tane videoda yaşlı bir Arjantinli etkiledi beni, adamın mutluluğu iki saniyelik görüntüde bile çok belliydi. Bir başka video; bir kumsalda toplanan taraftarlar plajda söylüyorlar bunu. Düşünsene, Brezilya sahillerinde kalabalıkla beraber tezahüratler söyleyip, Dünya Kupası'nı kazanmayı hayal ediyorsun. Bizim hayatımız boyunca yaşayamayacağımız şey (bunu da yeni yeni farkediyorum). Her videoda sırtında çantası olan adamlar var. Evlerinden uzakta Brezilya'yı geziyorlar. Rio'da başladılar, Belo Horizonte, Porto Alegre, Sao Paolo, başkent, yarın yine Sao Paolo... Kazanırlarsa Rio'da başlayan tur Rio'da sona erecek. Muhteşem 1 ay. Ve o son noktayı Brezilya galibiyetiyle koymak onlar için müthiş olacak...

Geçenlerde yazdığım yazıda belirttiğim gibi; bu aslında benim planlamaya çalıştığım, düşlediğim bir hayaldi. Çok zordu, ben de peşine düşemedim ama tam olarak bunu kurguluyordum. Belki de şu an imrenerek baktığım ortamda bu tezahüratı ben de duyabilirdim.

Bu aralar kendi hayatımda "ıskaladığım şeyler"i çok fazla görüyorum, somut olarak. Bu da onlardan birisi sanırım. Bir taraftan kendime kızarken, diğer taraftan da bunu yaşayanlar bari sonuna kadar sömürsün. Hayalimi yaşayan adamlar, bunun hakkını versin. O yüzden Brezilya-Arjantin finali oynansın ve Arjantin kazansın. Gerçi benim hayalimi gerçekleştiren Volkan, Brezilya'dan bana "Olm Bre-Arg finali FIFA'nın istediği ve ayarlamaya çalıştığı bir şey, olmasın" dedi. Çok haklıydı da, ulan bu sefer de olsun işte...

Tezahüratın sözleri burada...


1 yorum:

mechulmuharrir dedi ki...

Kutay :) ağır işsizsin bugünler.. Nereden buluyorsun bunları... Oturup dakikalarca izliyor musun harbiden?