Cumartesi, Ocak 14

Some Like It Hot



Amerikalılar 'Tüm zamanların en iyi komedi filmi' seçmiş. Karşı gelemem. Çok geniş bir alanda, çok iyi filmler var. Fakat oyunculuk konusu inanılmaz. Özellikle Jack Lemmon için defalarca izlenir. Billy Wilder'ı çok geç tanıdım. Kendi adıma çok üzülüyorum; adamın kötü işi yok gibi. Her alanda, her tarzda, her oyuncuyla en iyisini çıkarmış. Bu arada hem bu ikili hem de filmin tamamı aynı sene Ben-Hur'a denk gelme şanssızlığı yaşamışlar.

Türkiye'de Şabaniye falan çekilmişti. Kemal Sunal da iyidir sorun yok. Ama küçükken taklitlerini izleyince, aslının değerini tam anlamıyla idrak edemediğimizi düşünüyorum. Zihinsel kodlamamızda önceden yer etmiş çünkü; sürpriz olmuyor. Bazı mesajlar tam yerine gelmiyor.

Yine de filmin sonundaki şu diyalog önemlidir:

-  Osgood, ben bir erkeğim.
+ Sıkma canını. Kimse mükemmel değildir.

Senenin 1959 olduğunu hatırlamakta fayda var. Dünyanın değişmeye başladığı günler. Komik bir komedi filminden daha fazlası olabilir.

Hiç yorum yok: